07 Sep
07Sep

אחד הדברים היותר מעניינים שקרו לי בחיים, זה המפגש שלי עם הטיולים המאורגנים ואני רוצה לקחת אתכם לפעם הראשונה שחוויתי את החוויה הזאת, ואמרתי: זהו זה ייעודי בחיים.

מוקדש באהבה לזיכרה של גילה פרט - מנהלת מחלקת הדרכה של רימון טיולים

להורים שלי לא היה כסף לקחת אותי לטיול בר-מצווה, או לטייל ברחבי העולם. טיילנו, כן והרבה, אבל בארץ. אין מקום ואתר שלא היינו בו, חרשנו צפון ודרום, מרכז, מזרח ומערב אין אתר שלא ראינו או ביקרנו וישנו שם באוהלים. אז חוויות הטיולים זה משהו שנטוע בי עוד מגיל קטן.

בגיל 30 בערך, זכיתי בטיול מאורגן מטעם מפעל הפיס. קיבלתי את המכתב וממש לא האמנתי למראה עיניי…. אני, ירון מנשה הקטן (1.67 בסה"כ),  זכיתי לנסוע בטיול מאורגן לברצלונה, עיר החלומות שלי, ועוד בחיני חינם אין כסף?…. אז נסענו. היה לנו מדריך מעולה, הפקה מתוקתקת של רימון טיולים, בניצוחה של גילה פרט ז"ל מנהלת ההדרכה של רימון דאז. טיול שהשאיר עלי חותם עמוק כלכך, בעיר שהשאירה עלי אהבה בלב, שהחלטתי שזה בדיוק מה שאני רוצה לעשות בחיים, להיות מדריך טיולים.

זה לא שלא נסעתי בחיי קודם לחו"ל.  אל תטעו, נסעתי מטעם הסוכנות היהודית וקרן היסוד להופעות ברחבי העולם, הופעתי במקומות נידחים שמעט מאד ישראלים הגיעו כמו פארגוואי, אורוגוואי, כל דרום אמריקה אפשר לומר, מקסיקו, ארה"ב, קנדה, אירופה.... ואהבתי. וחלמתי… אבל בטיול מאורגן, רישמי שכזה, לא הייתי מעולם.

כשחזרתי, ניגשתי לגילה, מרימון, להודות לה וסיפרתי לה שאני רוצה להיות מדריך טיולים. היא אמרה לי שאלך ללמוד את זה ושאחזור אליה כשתהיה לי תעודה. וכך עשיתי. למדתי באוניברסיטה הפתוחה, קיבלתי תואר מלווה טיולים לחו"ל ומיד התקבלתי לעבודה ברימון בטיולי המשפחות …. והשאר היסטוריה. גם תואר ראשון בתקשורת גם מדריך טיולים...  נראה לי שאין יותר מושלם מזה.

אז בעיניי להיות מדריך טיולים זאת שליחות. בעיקר במהות וביכולת להעביר לנוסעים את החוויה שאני חוויתי. לא רק העברת הידע על המסלול, אלא ובעיקר, לתת לכם לחוות דרך העיניים והרגליים את המקומות, הנופים, הריחות, הצלילים.

לא סתם כתבתי שאם כבר עוברים את החוויה הזאת, רצוי שהיא תהיה מושלמת. תגידו שזה תלוי בקבוצה, שזה תלוי במזל שזה מסורבל ומעייף.... אבל היי חברים, תקשיבו לי ותקשיבו לי טוב טוב!! לא רק הקבוצה עושה את הטיול וה'חבר'ה', אלא טיול מהודק ובנוי טוב, ומדריך משובח - זה מה שעושה את ההבדל בין טיול בינוני לטיול מעולה

אני יכול לספר לכם היסטוריה, גאוגרפיה, דמוגרפיה ונתונים מפה ועד הודעה חדשה, אבל אם כל זה לא ילווה בתוספת פלפל,מלח ועוד קצת אבקת קסמים, זה לא באמת שווה את המחיר.

ותודה לגילה שהחדירה בי את האהבה, המודעות, הידע ובעיקר שהאמינה בי ותודה לבית רימון טיולים שנותן לי לחסות תחת כנפיו.

אז מעכשיו, כשאתם רוצים לצאת לטיול - תבדקו גם על טיול מאורגן.

אתם מוזמנים להתייעץ איתי ואעזור לכם בבחירה או בהתלבטות - ואני מבטיח להיות הכי פייר בעולם.